Blog

Home office - praktyczne rozwiązania.

Jest wiele powodów, dla których podczas urządzania mieszkania warto wygospodarować miejsce pełniące funkcję biura. Potrzeby są różne – od pracy w domu, poprzez naukę czy wygodne korzystanie z internetu – wszystkie wymagają komfortowej, wyraźnie wydzielonej strefy, zapewniającej atmosferę sprzyjającą skupieniu i kreatywności.

W czasach, kiedy każdy metr kwadratowy jest na wagę złota, warto dostosować rozwiązania do metrażowych możliwości. Na kilku przykładach pokazujemy, jak nawet w niedużym mieszkaniu znaleźć miejsce do pracy, urządzić je z pomysłem, a przy odrobinie fantazji – nadać mu funkcjonalność znacznie szerszą niż ta, której oczekujemy od standardowego biurka i krzesła.

Biurko w strefie dziennej               

Wkomponowanie miejsca do pracy w strefę dzienną stanowi z reguły największe wyzwanie. Musi pogodzić potrzeby praktyczne, a jednocześnie nie przeszkadzać w codziennych czynnościach i pasować do innych elementów wystroju. Ciekawym pomysłem, wymagającym już bardziej dopracowanego projektu, może być elegancka zabudowa aneksu biurowego szafą. Składane drzwi pozwolą otworzyć bądź ukryć strefę pracy – w zależności od aktualnych potrzeb. Takie rozwiązanie będzie stanowić także idealne miejsce do przechowywania komputera bądź dokumentów.

Biurko obok łóżka

Osoby, którym zależy na zacisznym i spokojnym miejscu do pracy, zlokalizują je raczej w sypialni niż w strefie dziennej. W tym rzadziej używanym pomieszczeniu zazwyczaj bez problemu znajduje się przestrzeń wystarczającą do tego, by biurkiem i półkami zaaranżować ją do takich celów.

Sypialnia jest pokojem, w którym miejsce do pracy – otwarte bądź zabudowane szafą – może pełnić również rolę toaletki. Większy blat roboczy, wygodne krzesło, lustro oraz dopasowane oświetlenie świetnie sprawdzą się w tej funkcji. Stosując takie rozwiązanie warto rozważnie wybrać meble – dopasowane do pozostałych elementów wystroju dopełnią aranżację, nadając jej przytulny, buduarowy charakter. 

Biurko we własnym królestwie

Pełnowymiarowe miejsce pracy – z dużym, funkcjonalnym biurkiem i wygodnym krzesłem – to potrzeba dotycząca przede wszystkim osób, które na co dzień pracują w domu. W tym przypadku warto przewidzieć na nie większą przestrzeń, poświęconą wyłącznie tej aktywności. Sytuacja idealna to możliwość przeznaczenia na ten cel całego, odrębnego pomieszczenia – stworzenia gabinetu, który, uzupełniony sofą, może również pełnić rolę pokoju gościnnego.

Pamiętajmy, że to, co nazywamy „miejscem do pracy” to nie tylko strefa wykonywania obowiązków zawodowych czy nauki, wypełniona przez komputer, książki i dokumenty. W podobny sposób musimy zaplanować przestrzeń, w której oddajemy się ulubionym hobby. Warto o tym pomyśleć przy urządzaniu mieszkania, a często nawet już przy jego wyborze – zaplanowanie miejsca na tego typu aktywności może stać się podstawą codziennego komfortu i niezbędnym warunkiem rozwoju indywidualnych zainteresowań.  

Pod redakcją Maćka Skupińskiego
Projektant, założyciel KODO, prezes zarządu firmy.
Powrót na blog

Wybrane dla Ciebie

W poszukiwaniu idealnej wyspy
Wirtualne biuro projektowe, czyli jak urządzić się w nowej rzeczywistości
Mieszkanie w kolorach ziemi? Naturalnie!