Uważam, że jedyną drogą do profesjonalizacji zawodu architekta wnętrz, jest przejęcie odpowiedzialności za całą inwestycję – nie tylko za projekt wnętrz, ale także za materiały i usługi wykonawcze. Nasz model działania to próba wcielania tej idei w życie.
Pomysł na KODO jest rezultatem wielu lat zbierania doświadczeń projektowych. Zawód projektanta wnętrz to nierówna walka, trochę jak na Dzikim Zachodzie. Rynek nie jest uregulowany. Rywalizują ze sobą absolwenci wieloletnich studiów akademickich z uczestnikami dwutygodniowych kursów projektowania. Oczywiście nie chcę nikomu odbierać talentu, ale uważam, że przez te różnice w przygotowaniu do zawodu klient nie ma zagwarantowanego tego samego poziomu usług. Stąd pojawiają się gigantyczne rozpiętości w stawkach za projekt oraz stosowanie przez niektórych projektantów dumpingu cen. Sytuację psują też niemal wszystkie sklepy branżowe, które próbują wejść, wpłynąć na obszar projektowania, proponując projektantom nieetyczne systemy rozliczeniowe. Pojawiało się już wiele pomysłów zamknięcia zawodu, ale jak dotychczas wszystkie skończyły się porażką. Szczerze mówiąc, nie widzę nadziei na powodzenie w tym zakresie.
Tworząc KODO postawiliśmy na jedyne, naszym zdaniem, skuteczne biznesowe działanie na tym rynku. Postawiliśmy na zintegrowaną ofertę, w której proponujemy zarówno klientowi indywidualnemu, jak i korporacyjnemu kompleksowe podejście do inwestycji – od projektu po wykończone mieszkanie pod klucz.
W naszym przypadku najważniejsze jest zaproponowanie klientowi nie tylko pięknych wizualizacji komputerowych, ale także możliwość zaprezentowania rozwiązań w naszej wzorcowni, gdzie zgromadziliśmy materiały polecane przez nas do realizacji. Gwarancja ceny i terminu oczywiście także odgrywa swoją rolę.
Na rynku wnętrzarskim powodzenie procesu realizacyjnego zawsze opiera się na personalnej relacji projektanta z klientem. Nasz pomysł polega na tym, ażeby zaproponować każdemu klientowi zoptymalizowaną dla jego potrzeb inwestycję, która jest gwarantowana i stoi na wysokim poziomie zarówno od strony materiałowej, jak i przestrzennej. W tym zakresie uważam, że nasza oferta jest unikatowa i rynek w naturalny sposób będzie się przesuwał w tym kierunku.